Sunday, June 24, 2007

ظلمة الليل


بقالى فترة كبيرة مرحتش عن البحر
ومن اسبوع رحت البحر
وكنت عنده فى حدوود الساعة احدا عشر ونصف بالليل
كنت محتاجة جدااااااااا اروحله واكلم معاه
واشتكيله من الناس اللى حواليا
علشان يريحنى من اللى انا فيه
ولما وقفت ادامه حسيت بشعور غريب
بصيت إليه اوى خفت منه
رايت موجه ورا موجه
بتروح وبتيجى
حسيت بخوف ررررررررهيب
حسيت بإن الموجه دى عبارة عن ايدين
عايزة تسحبنى ليها
عايزة تاخدنى ليها
شعور صعب اوى حسيته وقتها
بس أنا كنت فاكره انى لما هرحله هرتاح وأطلع كل اللى جوايا
انما وقتها حسيت بخوف فظيع من البحر فى الوقت ده من اليل
حسيت انه عايز يمتلكنى ليه هو بس
وانا مش عايزه حد يمتلكنى
انا كنت محتاجه مجرد بس أنى افضفض معاه
وبعد السكوت أللى خشيته منه
قررت انى اسيبه وارجع تانى
وسبته ومشيت بعيد ومكلمتش معاه
وزى ما رحت زى ما جيت

1 comment:

m-omran said...

ما هي اسعد لحظاتي ؟
اسعد لحظاتي عندما أصفو إلي نفسي و أتعجب في ملكوت الله و أثقلها بقول( سبحان الله و الحمد لله)
اسعد لحظات عندما أتوج حبي لله بطاعته و حسن عبادته .(و أدعو اللهم عنا علي طاعتك )
اسعد لحظات عندما اخشع في ركوعي و سجودي بالصلاة .
اسعد لحظاتي عند تناول الفطور بعد صيام و أدعو ( اللهم إني لك صومت و علي رزقك أفطرت و ببك أمنت وعليك توكلت اللهم تقبل صيامي )
اسعد لحظات عندما تسيل الدموع من عيني عندما اقرأ أو اسمع آية قرآنية تمس قلبي و وجداني و ادعوا ( اللهم اجعل القرآن ربيع قلبي)
اسعد لحظاتي عندا أصلي علي الحبيب عند ذكر اسمه ( صلي الله عليه و سلم)
اسعد لحظاتي عندما أتطهر من ذنب فعلته و لا أعود له ثانية و أدعو ( اللهم اغفر لي ذنبي)
اسعد لحظاتي عندما أكون صادق مع نفسي و من حولي و ادعوا ( اللهم صفي نيتي و نية من حاولي)
اسعد لحظاتي عندما انزع من قلبي حقد أو كراهية لأحد يسو لي و أدعو ( اللهم انزع من قلبنا الحقد و الكراهية و الحسد )
اسعد لحظاتي عندما لا اغتر بشئا انعم الله عليه بيه و أدعو ( اللهم ابعد عنا غرور النفس و الكبر فأنت الأعلى )
اسعد لحظاتي عندما أضم طفلا و أشعره بالحنان و الدفء .
اسعد لحظاتي عندما ألبي طلب محتاج إلي أو شارك بفرحه و أنا ينفسا راضية و لا متمنية عليه.
اسعد لحظاتي عندما يفرج الله عني كربة من كربات الدنيا .
اسعد لحظاتي عندما اشعر بمحبة من حاولي و أكون بجوارهم .
اسعد لحظاتي عندما أصالح من اسات له و يغفر لي .
اسعد لحظاتي عندما تضمني أمي إلي صدرها و تدعو لي بالخير .
فماذا نريد أكثر من ذلك ؟